9 września 2022

Ile przerw jest wystarczających?

Wszyscy wiemy, że robienie przerw jest ważne w ciągu dnia pracy, aby być jak najbardziej produktywnym i zdrowym w środowisku biurowym. Jednak istnieje wiele zamieszania i nieporozumień, jeśli chodzi o ustalenie, ile przerw dziennie powinien mieć pracownik.

Nie pomaga fakt, że nie istnieje żadna solidna, twarda i szybka zasada. To od liczby godzin pracy zależy, ile przerw przysługuje pracownikowi i na jak długo. W pewnym stopniu zależy to również od uznania pracodawcy - niektórzy pracodawcy mogą oferować więcej lub dłuższe przerwy niż inni.

Aby nieco uprościć sprawę, przyjrzyjmy się oficjalnym wskazówkom rządu. Pracownicy, którzy mają więcej niż 18 lat, są prawnie uprawnieni do jednej przerwy trwającej 20 minut, jeśli pracują dłużej niż 6 godzin dziennie. Nie brzmi to zbyt wiele, prawda? Dlatego wielu pracodawców oferuje więcej przerw w ciągu dnia, ponieważ wiedzą, że regularne przerwy pomagają w produktywności i zdrowiu. Zmuszanie pracowników do siedzenia przy biurku przez cały dzień z jedną tylko przerwą również nie zrobi wiele dla ich samopoczucia, jeśli chodzi o bycie docenianym lub wartościowym!

Kolejnym punktem, o którym należy wspomnieć jest to, że przerwy mogą być płatne lub niepłatne; to zależy wyłącznie od pracodawcy.

Większość pracodawców oferuje przerwę na lunch trwającą pół godziny lub pełną godzinę i zazwyczaj oferuje jedną lub dwie przerwy w ciągu dnia; od 10 do 20 minut. Ponownie, to naprawdę sprowadza się do tego, co pracodawca chce dać. Ważne jest również, aby mieć wygodne miejsca na przerwy dla pracowników, aby przejść i odpocząć w czasie ich przerw. Sofy biurowe, kabiny biurowe, meble na przerwę i wygodne krzesła są idealne dla tego typu przestrzeni i pomagają stworzyć strefę schłodzoną.

Pod koniec dnia, produktywność jest na drugim miejscu po zdrowiu. Powodem jest to, że jedno przynosi korzyści drugiemu. Jeśli skupisz się na zdrowiu swoich pracowników, będą oni dla Ciebie bardziej produktywni, ale także poczują się bardziej docenieni - a to nigdy nie jest zła rzecz. Przerwy są niezbędne dla skupienia i koncentracji, ale także dla ogólnego zdrowia i dobrego samopoczucia. Nie przynoszą efektu przeciwnego do zamierzonego, a wręcz przeciwnie - zwiększają koncentrację i zmniejszają prawdopodobieństwo popełnienia błędu przez pracownika.

Zastanów się dokładnie nad tym, jak wyglądają przerwy w Twoim biurze i sprawdź, czy możesz wprowadzić jakieś korzystne zmiany.