25 września 2022

Zainwestuj w swoich pracowników, aby odnieść ostateczny sukces w biznesie!

  • Wstęp
  • Czym jest prawdziwy sukces w biznesie?
  • 4 powody, dla których Twoi pracownicy są Twoim największym atutem
  • 7 potencjalnych powodów niepowodzenia w biznesie i jak je naprawić
  • Jak zaprojektować biuro, z którego pracownicy będą dumni?
  • Progresja kariery jest kluczowa dla morale pracowników
  • Co z elastyczną pracą?
  • Wszystko zależy od tego, czy pokażesz swoim pracownikom, że ich cenisz
  • Podsumowanie

Każda firma chce odnieść sukces. W końcu bez sukcesu, firma nie może przetrwać.

Jednak czym dokładnie jest sukces i czy jego definicja różni się w zależności od firmy?

Niektóre firmy definiują sukces poprzez zyski i wzrost. Inne definiują sukces poprzez udział w rynku i zadowolenie klienta, ale co z radością i satysfakcją pracowników? Czy to się liczy w odniesieniu do sukcesu?

Jeśli chcesz osiągnąć sukces w biznesie, cokolwiek to dla Ciebie znaczy, musisz zadbać o to, aby Twoi pracownicy byli szczęśliwi, zdrowi, cenieni i doceniani. Zbyt wiele firm koncentruje się na marży zysku i nie rozumie, że to pracownicy wykonują ciężką pracę, a zatem to oni przynoszą zyski. Inwestowanie w pracowników nigdy nie jest stratą czasu, a jeśli nawet, to jest to szybsza droga do zwiększenia udziału w rynku, poprawy wzrostu, poprawy zysków i znacznie lepszych perspektyw na dzień dzisiejszy i przyszłość.

Każdy chce czuć się doceniony i chce cieszyć się swoją pracą, niezależnie od tego, co to jest. Pracownicy biurowi spędzają ogromną ilość czasu siedząc przy swoich biurkach i ten czas musi być szczęśliwy i spełniający, inaczej jaki jest sens? Tak, pracownicy idą do pracy dla ich wynagrodzenia, ale zawsze chcą czuć się wyzwaniem, doceniane i część czegoś większego zbyt.

W tym poradniku będziemy mówić o tym, jak inwestowanie w pracowników jest drogą do sukcesu w biznesie. Kiedy słyszysz słowo "inwestować", zwykle myślisz o wrzucaniu pieniędzy w jakieś przedsięwzięcie, ale w tym przypadku nie chodzi o pieniądze, ale o działania, uznanie i czas.

Zbadajmy to.

Czym jest prawdziwy sukces w biznesie?

Czym dla Ciebie jest sukces w biznesie? Co sprawia, że biznes odnosi sukces w Twoich oczach?

Zanim będziesz mógł poprawić jakąś sytuację, musisz wiedzieć, co dana definicja oznacza dla Ciebie. Jak już wspomnieliśmy, wiele firm uważa, że sukcesem są zyski osiągane na koniec miesiąca i to, czy rosną, czy nie. Czy jednak nie lepiej mieć w pełni holistyczne podejście?

Czy nie lepiej byłoby powiedzieć, że prawdziwy sukces w biznesie to posiadanie grupy pracowników, którzy są szczęśliwi i odpowiednio wyzwani w swoich poszczególnych rolach? Pracowników, którzy wspólnie dążą do jednego, wspólnego celu. Pracowników, którzy lubią wymyślać kreatywne rozwiązania przy nowoczesnych stołach w salach konferencyjnych i którzy czują się dumni z tego, co osiągają na co dzień przy swoich biurowych krzesłach?

Powodem, dla którego jest to lepsza miara sukcesu jest to, że jedna rzecz prowadzi do drugiej. Na przykład, szczęśliwi pracownicy są bardziej produktywni, są bardziej innowacyjni i są bardziej skłonni do przejścia dodatkowej mili. Innowacyjność i wydajność prowadzą do szczęśliwszych klientów. To prowadzi do powtarzania biznesu i marketingu "word of mouth". Prowadzi to do większych zysków i wzrostu. Nie tylko to, ale to jest bardziej zrównoważony zbyt.

Możesz mieć jeden miesiąc ekstremalnych sukcesów zysków-wise, ale jeśli nie traktować swoich pracowników w najlepszy sposób, wszystko pójdzie w dół od tego i następny miesiąc będzie znacznie mniej opłacalne. Z tego powodu, najlepiej jest rozważyć sukces biznesowy jako długoterminowej umowy, a nie coś, co jest osiągnięte z dnia na dzień.

4 powody, dla których Twoi pracownicy są Twoim największym atutem

Większość firm odnoszących sukcesy dobrze traktuje swoich pracowników - ale nie wszystkie. Różnica między długoletnimi udanymi firmami i tymi, które zawodzą w końcu jest taka, że te super udane traktują swoich pracowników z szacunkiem i rozumieją, że ostatecznie ich pracownicy są pojedynczym największym atutem firmy.

Możesz posiadać tyle nieruchomości, ile chcesz, możesz prowadzić ogromne kampanie marketingowe z ogromnymi budżetami, możesz sypać tysiącami na rozwój produktów i usług, ale jeśli twoi pracownicy nie są szczęśliwi i nie czują się doceniani, wszystko szybko zacznie się sypać. Wszystko będzie na próżno.

Twoi pracownicy mają o wiele większą władzę, niż zdajesz sobie sprawę.

Aby jeszcze bardziej podkreślić ten punkt, sprawdźmy 4 powody, dla których Twoi pracownicy są Twoim największym atutem.

Powód 1 - Wykonują pracę

Zasadniczo, Twoi pracownicy wykonują pracę! Menedżerowie podejmują decyzje, ale to pracownicy wykonują polecenia i wykonują pracę u podstaw. Jeśli Twoi pracownicy pracują dobrze, popełniają bardzo mało błędów i przywiązują dużą wagę do szczegółów. Oznacza to, że Twoja firma wygląda dobrze i utrzymuje zadowolonych klientów. Bez swoich pracowników, kto wykona pracę?

Powód 2 - Są twarzą firmy

Kiedykolwiek ktoś wchodzi do Twojego biura, to jeden z Twoich pracowników go wita. Ilekroć ktoś rozmawia z kimś przez telefon, to jeden z Twoich pracowników, z którym rozmawiają. Twoi pracownicy są twarzą Twojej firmy i jeśli nie czują się doceniani lub szczęśliwi w swojej pracy, nie będą pokazywać najlepszego pierwszego wrażenia, które jest tak istotne dla powtórzenia i nowego biznesu.

Powód 3 - To do nich możesz się udać po rozwiązania

Kiedykolwiek pojawia się problem lub sytuacja wymaga kreatywnego rozwiązania, Twoi pracownicy posiadają odpowiedzi. Po prostu siedząc wokół mebli w sali konferencyjnej i mając sesję burzy mózgów przyniesie znaczące rezultaty i może odblokować rozwiązanie, które zabierze swój biznes na następny poziom. W końcu to pracownicy są tymi, którzy są w środku pracy każdego dnia, więc nikt nie wie lepiej niż oni.

Powód 4 - Kiedy Twoi pracownicy pracują razem jako zespół, wydajność wzrasta

Nigdy nie lekceważ produktywności. Produktywność prowadzi do zysków, a to jest to, czego potrzebuje każda firma, aby przetrwać. Kiedy twoi pracownicy są szczęśliwi jako zespół, ciągną razem i pracują w kierunku wspólnego celu lub celu. To zwiększa produktywność i zapewnia kontynuację dobrych wyników. Kiedy jest odwrotnie, cały obraz bardzo szybko przechodzi od produktywności do poważnie nieproduktywnej.

Sprawdź ten film TED Talk, który mówi o tym, co sprawia, że pracownicy są szczęśliwi w pracy.

7 potencjalnych przyczyn niepowodzenia w biznesie i jak je naprawić

Większość przyczyn niepowodzeń w biznesie może być przypisana pracownikom. Nie oznacza to, że pracownicy są winni, gdy firma zawodzi, ale gdzieś w łańcuchu zdarzeń, jest prawdopodobnie grupa pracowników, którzy po prostu nie byli produktywni. Dlaczego? Prawdopodobnie nie czuli się wspierani lub doceniani, a w takim przypadku, czy można ich winić za to, że starali się mniej niż w innym przypadku?

Przyjrzyjmy się 7 potencjalnym powodom, dla których firma może upaść i zobaczmy, gdzie pracownicy w nich uczestniczą.

#1 Firma zaczyna tracić swoją bazę klientów

Firma zawiedzie bez klientów, to takie proste. Kiedy nie ma klientów, lub zbyt mało, nie wystarczy pieniędzy jest wykonane i wszystko spada przez. Kiedy firma zaczyna tracić swoją bazę klientów, to często z powodu błędów lub z powodu złych doświadczeń, które prowadzą do unikania polecania firmy znajomym i rodzinie lub umieszczania złych recenzji w Internecie.

Nie można winić pracowników za to, że są niezaangażowani i nie skupiają się na dostarczaniu klientom tego, czego potrzebują, jeśli sami nie dają swoim pracownikom tego, czego oni potrzebują przede wszystkim. Potrzebujesz, aby Twoi pracownicy z pasją podchodzili do sprawy, a to oznacza pomaganie im w tym, aby czuli się doceniani i odpowiednio wyzywani przez Ciebie. Zrozum, co wpływa na morale pracowników i pracuj nad tym, aby to naprawić.

#2 Potencjalni klienci nie mają najlepszego pierwszego wrażenia, więc decydują się pójść gdzie indziej

Jeśli Twoi klienci nie odniosą najlepszego wrażenia z Twojej firmy, nie zdecydują się na współpracę z Tobą. To takie proste. Ludzie mają poczucie tego, jak wygląda twoja firma, wchodząc do biura lub rozmawiając z kimś przez telefon. Jeśli Twoi pracownicy wyglądają na ponurych i niezmotywowanych, pierwsze wrażenie nie będzie zbyt pozytywne.

Sprawdź ten film, który mówi o tym, jak możesz motywować swoich pracowników poprzez działania, które nie wymagają pieniędzy.

#3 Problemy nie mogą być rozwiązane w sposób kreatywny

Każda firma od czasu do czasu napotyka na problemy, ale kluczem do ich rozwiązania jest kreatywne myślenie. Twoi pracownicy są najlepiej usytuowani, aby pomóc Ci rozwiązać te problemy, ale jeśli nie czują się docenieni i morale jest niskie, nie będą bardzo zmotywowani, aby Ci pomóc. Pójdą do pracy, zrobią to, co muszą zrobić i pójdą do domu. Nic więcej i nic mniej.

#4 Zbyt duże skupienie na zyskach, a zbyt małe na ludziach

Firma, która nie uznaje, że jej pracownicy są niezwykle ważni dla jej sukcesu, szybko upadnie. Jeśli skupisz się zbytnio na zyskach, przeoczysz element ludzki, który jest tak istotny. Tak, zyski są ważne, ale lepiej skupić się na osiąganiu zysków poprzez traktowanie tych przy biurkach projektantów z szacunkiem i wartością.

#5 Brak szkolenia prowadzi do błędów i utraty zaufania

Jeśli stos zbyt wiele pracy na indywidualnego pracownika, będą się stresować i prawdopodobnie popełnić błąd. Ten błąd może być bardzo kosztowny dla firmy. Jednocześnie, jeśli nie szkolisz swoich pracowników w odpowiedni sposób i nie oferujesz im regularnych aktualizacji szkoleń, przekonasz się, że również oni popełniają błędy. Wszystko to prowadzi do utraty pewności siebie, a to skutkuje niskim morale. Od tego momentu cykl zaczyna się kręcić w dół.

#6 Firmy zaczynają tracić pracowników i nieustannie muszą rekrutować

Firma spędzająca ogromną ilość czasu i pieniędzy na ciągłym cyklu rekrutacji szybko zauważy, że produktywność jest naruszona. Jeśli nie traktować swoich pracowników prawo, będą one odejść i znaleźć kogoś, kto traktuje je lepiej. Oznacza to, że trzeba reklamować, wywiad, rekrutacja i szkolenie kogoś nowego. Wszystko to zajmuje czas i kosztuje sporo gotówki. Kiedy robisz to regularnie, to jest to ogromna czerwona flaga.

#7 The Business Remains Static And Competitors Take Over

Brak innowacyjnego myślenia podczas burzy mózgów i sesji współpracy prowadzi do biznesu, który pozostaje statyczny i nigdy nie posuwa się naprzód. W tym trudnym świecie biznesu, musisz zawsze myśleć na bieżąco i być o krok do przodu. Jeśli Twoja firma po prostu klekocze i nigdy tak naprawdę nie robi nic nowego, Twoi konkurenci wpadną i zawrócą w głowie Twojej obecnej bazie klientów.

Te 7 możliwych powodów niepowodzenia biznesu sprowadza się do tego, że pracownicy nie czują się zaangażowani. Pracownicy, którzy nie czują się doceniani, komfortowo lub nie są wspierani, nie będą pracować najlepiej jak potrafią. Jasne, zrobią to, co muszą, ale nie będą się starać, a kto może ich za to winić?

Ważne jest, abyś jako pracodawca wiedział, czym jest definicja niskiego morale pracowników i jakie są oznaki tego zjawiska w Twoim nowoczesnym biurze. Następnie musisz wiedzieć, jak to naprawić. Na szczęście, mamy kilka sugestii poniżej.

Jak zaprojektować biuro, z którego pracownicy będą dumni

Inwestowanie w pracowników oznacza zapewnienie im miejsca do pracy, które sprawi, że będą szczęśliwi, wygodni i wspierani. Ponadto, biuro musi również wyglądać odpowiednio. Projekt biura musi być czymś, co jest podnoszące na duchu i nowoczesne.

Pomyśl o tym, jak się czujesz, kiedy wchodzisz do biura, które jest ciemne, małe, i potrzebuje aktualizacji, w porównaniu do biura, które jest nowe, błyszczące i urządzone w najbardziej innowacyjnych mebli biurowych. Sposób, w jaki się czujesz, jest natychmiastowy, a to ma duży wpływ na twój nastrój. Kiedy czujesz się dobrze, pracujesz lepiej; kiedy czujesz się negatywnie, twoja praca cierpi.

Patrząc na pomysły projektowania biura jest dobrym punktem wyjścia, ale należy również porozmawiać z pracownikami o tym, co chcieliby zobaczyć w przestrzeni biurowej. Jaki rodzaj układu uważają, że będzie działał i jakie rodzaje mebli pomogłyby im w wykonywaniu pracy? To oni pracują przy swoich biurkach każdego dnia i to oni mają odpowiedzi, których szukasz. Ponadto pytanie o opinie oznacza, że pokazujesz swoim pracownikom, że ich cenisz i chcesz stworzyć biuro, z którego będą zadowoleni.

Dlatego powinieneś skupić się na:

  • Jak wygląda biuro - Kolory, wystrój, układ. To wszystko jest niezwykle ważne, jeśli chodzi o atmosferę w biurze i to, jak się w nim pracuje.
  • Ilość dostępnej przestrzeni - Zbyt duża liczba osób w małym biurze jest nie tylko dusząca dla osób w nim przebywających, ale jest również głównym czynnikiem ryzyka dla zdrowia i bezpieczeństwa. Jeśli nie dysponujesz dużą ilością miejsca, rozważ przeniesienie siedziby lub remont biura, aby je powiększyć. Nie próbuj zmieścić tego, na co po prostu nie ma miejsca.
  • Dostępne miejsca na przerwy - Jakie udogodnienia masz na miejscu dla pracowników potrzebujących przerwy? Czy masz miejsce na zewnątrz, gdzie mogą zaczerpnąć świeżego powietrza? Czy masz stołówkę? Czy masz miejsca do odpoczynku, być może z kabinami biurowymi i meblami do odpoczynku? Przerwy są niezwykle ważne dla zdrowia i dobrego samopoczucia, a oferując tego typu udogodnienia, pokazujesz swoim pracownikom, że chcesz dać im to, czego potrzebują.
  • Rodzaj dostępnych mebli biurowych - Nie chodzi tylko o to, aby każde z nich miało biurko i krzesło, ale o innowacyjny projekt, który może pomóc pracownikom czuć się wspieranym i komfortowym na co dzień. Mówimy tu o ergonomicznych meblach, a być może nawet o biurkach z regulowaną wysokością, które umożliwiają siedzenie i stanie przez cały dzień. Aktywna praca jest niezwykle ważna dla zdrowia. Sprawdź poniższą infografikę, która mówi o wykorzystaniu biurek stojących w sposób nieco bardziej szczegółowy.

Źródło - https://www.hrmonline.com.au/innovation/standing-desk-infographic/

Inwestowanie w biuro oznacza inwestowanie w doświadczenie, jakie mają w nim Twoi pracownicy. Najlepszymi osobami do konsultacji w tej sprawie są bez wątpienia Twoi pracownicy. Załóż więc grupę fokusową i poproś o opinie. Upewnij się, że bierzesz pod uwagę każdą sugestię, która się pojawia i trzymaj otwarte drzwi dla każdego, kto chce przyjść i przedstawić więcej pomysłów.

Progresja kariery jest kluczowa dla morale pracowników

Skupienie się na wydajności pracowników oznacza zrozumienie, czego potrzebują Twoi pracownicy. Nie chodzi tu o pracę z liczbami, ale o pracę z ludźmi. Nie każdy pracownik w Twoim biurze będzie chciał pracować tam przez całą swoją karierę; niektórzy mogą chcieć awansować na stanowisko kierownicze, inni mogą chcieć od czasu do czasu podjąć nowe wyzwanie. Nie ma w tym nic złego, to po prostu fakt.

Wspieranie pracowników w ich ścieżce rozwoju kariery, niezależnie od tego, co to jest, jest ważne. Możesz pomóc w tym poprzez coroczne oceny, jako punkt wyjścia. Wielu pracowników obawia się ich i zakłada, że są czymś, czym należy się martwić, ale w rzeczywistości chodzi raczej o określenie potrzeb szkoleniowych i wszelkich sposobów, w jakie kierownictwo może pomóc.

W ramach programu oceny pracowniczej należy zapytać każdego pracownika, czego szuka w swojej karierze i czy jest coś, co można zrobić jako pracodawca, aby wspierać jego rozwój. Może to być dodatkowe szkolenie, pakiet mentorski lub praca w cieniu członka zarządu, jeśli jest to droga, którą chcą podążać.

Kiedy ludzie czują, że utknęli w swojej pracy, zaczynają ich swędzieć nogi. Kiedy tak się dzieje, zaczynasz tracić pracowników i wtedy musisz zacząć rekrutować. Mówiliśmy już o tym, że jest to droga i czasochłonna droga. O wiele bardziej efektywne jest dbanie o pracowników, których masz i wspieranie ich w tym, co planują. Tak, może to oznaczać, że niektórzy odejdą w pewnym momencie, ale będziesz miał znacznie większe szanse na zatrzymanie innych pracowników po drodze, po prostu ze względu na zwiększone morale.

Co z elastyczną pracą?

W chwili pisania tego tekstu pandemia COVID nadal trwa. Oznacza to, że wielu pracowników nadal pracuje w domu. Niektórym z nich mogło się spodobać założenie domowego biura i praca z dala od biura i mogą chcieć to kontynuować po ustąpieniu pandemii.

Elastyczne formy pracy są już od jakiegoś czasu na porządku dziennym, ale od czasu wybuchu pandemii stały się bardzo widoczne. Nie chodzi tylko o pracę w domu. Elastyczna praca oznacza pracę w sposób, który odpowiada pracownikowi. Może to oznaczać pracę w domu przez część lub cały czas, lub pracę całkowicie zdalną, tzn. z innego miejsca na świecie, być może nawet regularne przemieszczanie się.

Chociaż nie każda prośba o elastyczną pracę może odpowiadać firmie, masz obowiązek przynajmniej rozważyć ją z biznesowego punktu widzenia i podać dobry powód, jeśli nie chcesz jej przyjąć. Istnieje wiele zalet elastycznego systemu pracy i jest to jeden ze sposobów, aby zaznaczyć zarówno zdrowie pracowników, jak i produktywność, ponieważ równowaga między życiem domowym i zawodowym jest kluczowa dla każdego z nich.

Jeśli Twoja firma nigdy wcześniej nie myślała o oferowaniu elastycznych możliwości pracy, być może nadszedł czas, aby zacząć o tym myśleć. Sprawdź tę infografikę, która mówi o tym, dlaczego.

Źródło - https://cpb-eu-w2.wpmucdn.com/blogs.brighton.ac.uk/dist/3/2962/files/2017/04/Microsoft-eguide-infographic-Nov-15-v5-1-2a730uo.jpg

Chodzi o to, aby pokazać pracownikom, że ich cenisz

Prawdopodobnie już się zorientowałeś, ale tak naprawdę wszystko sprowadza się do pokazania pracownikom, że ich cenisz. Pochwal się, kiedy tylko trzeba, daj kredyt, kiedy jest należny, i nigdy nie krytykuj przed grupą. Morale pracowników zależy w dużej mierze od tego, czy Twoi pracownicy czują się doceniani, czy też mają wrażenie, że są tylko numerem w oczach swojego menedżera.

Małe rzeczy robią ogromną różnicę. Nigdy nie lekceważ potęgi powiedzenia "dziękuję" lub "świetnie wykonana praca". Pamiętaj, że Twoi pracownicy to ludzie! Wszyscy dobrze reagujemy, gdy mówi się nam, że zrobiliśmy coś dobrze, ale musi to być jednocześnie szczere.

Na morale i motywację pracowników wpływa to, jak traktujesz swoich pracowników na poziomie ludzkim. Nigdy nie nakładaj nierównej ilości pracy na jednego lub dwóch pracowników; zawsze upewnij się, że obciążenie pracą jest sprawiedliwe i równomierne. Nigdy nie wyznaczaj nierealistycznych terminów - Twoi pracownicy nie są robotami. Dawaj przykład, okazuj współczucie, a w zasadzie bądź takim menedżerem, jakiego sam chciałbyś mieć na czele.

Kiedy zastosujesz te wskazówki, wraz z innymi radami, które podaliśmy do tej pory, zauważysz wyraźną poprawę w tym, jak szczęśliwi i wydajni są Twoi pracownicy. Wszystko to prowadzi do jednej rzeczy, której chciałeś przez cały czas - sukcesu w biznesie.

Wniosek

Zrozumienie, że sukces biznesowy nie może się zdarzyć bez Twoich pracowników jest kluczowe. Zbyt wielu menedżerów traktuje swoich pracowników jak zwykłe liczby lub oczekuje od nich nadludzkich osiągnięć każdego dnia. Prawda jest taka, że to po prostu niemożliwe, a nawet jeśli Twoim pracownikom uda się to osiągnąć, nie będą z tego powodu szczególnie zadowoleni.

Udany biznes to taki, który rozumie, że wkład ludzki jest znacznie większy niż cokolwiek innego. Możesz zainwestować w całą technologię, ale ktoś musi ją obsługiwać; możesz zdecydować się na kampanie marketingowe na dużą skalę, ale kto odpowie na pytania, które pojawiają się w ich wyniku? Wniosek jest taki, że Twoi pracownicy są twarzą Twojej firmy i jeśli chcesz być pokazany w jak najlepszym świetle, musisz skupić się na ich szczęściu i dobrym samopoczuciu przed wszystkim innym.

Niektórzy pracownicy przychodzą i odchodzą, inni zostają na dłużej. Nie jest to jednak najważniejsze; musisz skupić się na ich doświadczeniu podczas pracy dla Ciebie. Wówczas, jeśli odejdą, aby podjąć nowe wyzwanie w przyszłości, będą stanowić dobry raport dla potencjalnych nowych talentów, które mogą chcieć dołączyć do Twojego zespołu.

Sukces zależy od ludzi. Udany biznes musi to zrozumieć, skupić się na tym i przeprowadzić przez. Bez tego podstawowego zrozumienia, firma jest skazana na porażkę w pewnym momencie, czy to w najbliższej przyszłości, czy w odległej przyszłości.