14 września 2022

Czy grupy focusowe to dobry pomysł?

Bez względu na styl zarządzania, ważne jest, aby słuchać swoich pracowników.

To oni siedzą przy swoich biurkach dzień w dzień. To oni wykonują pracę i to oni znają system na wylot. Z tego powodu, Twoi pracownicy są tymi, którzy posiadają klucz do ogólnego sukcesu Twojej firmy. Jeśli nie pytasz ich o zdanie, to brakuje Ci istotnych informacji i obniżasz morale w biurze.

Jedną z głównych przyczyn niskiego morale pracowników jest sytuacja, w której pracownicy nie czują się wysłuchani ani docenieni. To daje bardzo nieszczęśliwy zespół pracowników z produktywności spada każdego dnia. Oczywiście, jest to dość szkodliwe dla zysków, ze względu na związek między produktywnością a zyskami.

Jak więc możesz zapytać o zdanie swoich pracowników?

Po pierwsze, możesz pójść i zapytać każdą osobę o konkretną rzecz, którą chcesz wiedzieć. Albo można pójść drogą grupy fokusowej.

Co to jest grupa fokusowa?

Grupa fokusowa to mała grupa ludzi, którzy są wybierani do dyskusji i składania raportów na określony temat. Na przykład, jeśli myślisz o remoncie biura, można utworzyć grupę fokusową, aby zebrać opinie i opinie.

Grupa fokusowa zawiera multidyscyplinarne podejście, np. menedżerów, pracowników nadzorujących, w zasadzie wszystkie poziomy w organizacji. Członkowie grupy fokusowej zbierają opinie, sugestie i obawy od osób w biurze i składają raporty grupie. Następnie sprawy są dyskutowane i wszystko, co zostało postanowione lub co jest godne uwagi, jest ponownie zgłaszane przez osoby z grupy fokusowej.

W ten sposób grupy fokusowe informują wszystkich o tym, co się dzieje i są sposobem na zapewnienie, że każdy ma coś do powiedzenia. Wadą grupy fokusowej jest to, że "ranga" bierze górę. Wówczas menedżerowie po prostu podejmują decyzje i nie zwracają uwagi na to, co mówią pracownicy. Tak więc, chociaż grupy fokusowe są świetnym narzędziem, ważne jest, aby były używane we właściwy sposób i aby wszystkie opinie były brane pod uwagę przy podejmowaniu decyzji.

Wszyscy wiemy, że morale jest niezwykle ważne w firmie, a posiadanie kogoś, komu można składać raporty i sprawozdania na temat wszelkich kwestii będących przedmiotem dyskusji, jest świetnym sposobem na pokazanie pracownikom, że ich poglądy są tak samo ważne i słuchane, jak wszystkich innych.